Räddas – från fans

KALABALIK Fyra vakter fick slita loss Eric Saade när fansen blev lite väl närgångna efter sändningen av ”Sommarkrysset” i går. Även före sändningen var situationen tumultartad. ”Det var kaos när Eric Saade soundcheckade”, säger programledaren Gry Forssell.  
KALABALIK Fyra vakter fick slita loss Eric Saade när fansen blev lite väl närgångna efter sändningen av ”Sommarkrysset” i går. Även före sändningen var situationen tumultartad. ”Det var kaos när Eric Saade soundcheckade”, säger programledaren Gry Forssell. 

Räddas – från fans

Här flyr Eric Saade kaoset på Sommarkrysset

Här räddar vakterna Eric Saade undan fansen.

Den populäre sångaren orsakade tumult både före och efter premiären av ”Sommarkrysset”.

– Det blev kaos, säger programledaren Gry Forssell.

Jublet steg så fort Eric Saade, 20, äntrade scenen under premiären av ”Sommarkrysset” i går kväll. Men det kunde ha slutat illa.

– Det var kaos när Eric soundcheckade. Efteråt gick det runt säkerhetsfolk och såg bekymrade ut, säger Gry Forssell.

Fick prata med idolen

Även efter sändningen blev det tumult när den unge popstjärnan gick ner till fansen för att skriva autografer. Till slut var fyra vakter tvungna att dra loss honom från beundrarskaran.

Förra veckan blev en nioårig flicka förd till sjukhus på grund av klämskador efter Eric Saades konsert i Göteborg.

Om TV4 tog speciella säkerhetsåtgärder för att förhindra en liknande händelse vill de inte kommentera.

– Det var ett stort pådrag av publik, det är allt jag kan säga, säger Anika Beclijevski, exekutiv producent.

Under själva sändningen fungerade säkerhetsrutinerna bra. Många av de unga fansen fick till och med chans att byta ett par ord med sin idol under pauserna.

”Fantastiskt”

Men Saade nöjde sig inte med att bara göra sitt jobb – han tog över Grys också. Han fick agera programledare och ta emot ett vinnarsamtal av en 31-årig kvinna. Då passade han på att bjuda henne på dejt.

– Du vill inte bjuda ut mig på middag?, frågade han i direktsändning.

– Jag gör vad som faller mig in, jag tänkte att hon lät snygg. Jag fick dela ut 75 000 av någons annans pengar och det är ju fantastiskt, Eric Saade.

Blir det någon dejt?

– Det vet man aldrig.

Behöver Molly oroa sig för det här?

– Nej det tror jag inte hon behöver.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0