Eric Saade från Umeå!

Med vetskapen i bakhuvudet om att man ska träffa någon som heter Eric Saade, så hajar man nästan till vid åsynen. Eric möter i Södra entrén på Nus, och på lite håll kan man faktiskt tro att det är melodifestivalvinnaren som ramlat in på sjukan i Umeå. "Heja Eric" ropar en kvinna i en grupp personal som går förbi.

På omvägar fick VK höra talas om att det fanns en Eric Saade på Nus. Och mycket riktigt, sedan slutet av februari jobbar 19-åringen i receptionen på onkologmottagningen.

Eric har bott i Umeå nästan hela livet, förutom ett par år i Stockholm som riktigt liten. Föräldrarna kommer, precis som den kände Erics pappa, från Libanon. Där är namnet Saade inte särskilt ovanligt, men Eric tror att familjen är ensam om det i Umeå.

700 vänförfrågningar
Eric har hunnit ledsna på namnkommentarerna, som ändå är färre nu än tidigare. Värst var det när Melodifestivalen drog i gång.
- Jag kunde få tio samtal om dagen från folk som trodde att jag var han. Det var mycket småtjejer.

Ett tag hade Eric 700 vänförfrågningar på Facebook. Det slutade med att han bytte telefonnummer och plockade bort sig själv från Hitta och Eniro.
- Men jag tror att min lillasyster utnyttjar det på skolan, säger Eric.

Själv har han inget intresse av s chlagerfestivalen, och han tycker inte Eric Saade är bra heller.
- Jag är egentligen less på folket som ringer men det är klart, det är ändå kul om Sverige vinner.

Lillasyster Vanessa däremot planerade att se torsdagens delfinal för att ha följa Eric Saade och Sverige.
- Jag tror faktiskt vi kan vinna. Jag har inte hört de andra bidragen, men jag gillar låten, den fastnar i hjärnan direkt, säger hon.

Och Vanessa erkänner att hon använt sig av namnförväxlingen.
- Ja, förut trodde alla att det var min bror som sjöng.

Eric själv jobbar vidare. Just nu blir det dubbla pass medan ett arkiv flyttas från ett hus till ett annat. Extrapengarna behövs för Eric, som vill plugga vidare till hösten.

 shit vad lika dom är, skummt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0